Vågat

Nu har jag spenderat två dagar i Santa Cruz och det var skönt, jag behövde verkligen ledigheten. Jag vet inte om det har varit kombinationen av ovanligt mycket yoga och den där konstanta lilla syrebristen här uppe men jag var verkligen supertrött när jag åkte ner. Jag gick nästan direkt iväg till stranden och hittade ett ställe där det inte blåste alldeles för mycket. Vinden låg rakt mot kusten och det var minst sagt blåsigt och stundtals stora vågor. Jag gick ner i vattnet en gång (första doppet!) men spenderade största delen med att lyssna på Yoga Girls podcast (så sjukt bra!). På kvällen kom min room mate hem och vi åt middag i lägenheten och gick ner till stan för en barraquito, superbra avslut på dagen! :)
 
 
 
Jag startade fredagen med en löprunda. Det var riktigt tungt att ta sig ut men jag sa till mig själv att jag kan springa hur kort jag än vill och gå hur mycket jag vill. Efter två kilometer kändes det dock riktigt bra och tillslut hade jag sprungit 5k på 33 minuter och inte gått en enda gång, kändes verkligen superbra! Jag är så otroligt glad att jag fortfarande kan trots att jag knappt har tränat sedan december!! Jag är väldigt, väldigt nöjd!
 
 
Resten av dagen spenderades med att ta det lugnt. Jag gick på ett museum och tog en sväng förbi en marknad här. Marknaden var jättemysig och de sålde massor med frukt, blommor, fisk osv. Jag ska komma ihåg att ta lite bilder nästa gång jag är där. Jag köpte en sugar cane och apelsinjuice och promenerade sen till stranden och tittade på vågorna. Vinden var ännu starkare idag så hela stranden var stängd...
 
 
På eftermiddagen satte jag mig i bilen och började köra hem mot teleskopet. Det är verkligen ett drömmigt landskap påväg upp och jag hade helst velat stanna i varje kurva och ta fina bilder men det känns inte riktigt säkert att stanna vart som helst, folk kan verkligen köra fort här. Det finns dock en bra rastplats som jag ibland stannar vid och just igår så låg ett moln alldeles precis ovanför. Det var så otroligt fint även om det kanske inte helt framgår från bilden.
 
Nu ska jag stänga ner och sätta mig i observationsrummet igen. Hoppas på en bra dag med bra seeing!
 
La Palma VT-17, Träning | La Palma, Santa Cruz | |
Upp