Snabbvisit i Santa Cruz

Nu har vi nya observatörer i teleskopet men vädret har verkligen varit superdåligt så det har inte blivit några observationer än. Idag är vädret ännu sämre och vi är mitt i ett moln. Riktigt tråkigt.
 
Igår åkte jag ner en sväng till Santa Cruz för att hämta upp en kollega på flygplatsen. Jag gjorde en superdålig fickparkering men ändå en fickparkering, haha minns inte alls hur man ska göra för att stå bra! Efter att jag hämtat upp henne åkte vi och handlade och åt middag på en restaurang i närrheten. När klockan började närma sig nio åkte vi upp för berget igen och det var första gången jag körde upp i mörkret. Eftersom det var så mörk hade jag inte så lång sikt framåt men det var inte så stor skillnad från när det är molnigt. Vi kom upp vid elva och det var så skönt att äntligen få sova.
 
 
 
La Palma VT-17 | La Palma, Santa Cruz | |
Upp