Ledighet och sol!

Igår hade jag en ledig dag i Santa Cruz och äntligen var det varmt och soligt! Jag spenderade förmiddagen på stranden och eftermiddagen med att gå omkring i stan. Det var någon form av helgdag här så allt var stängt och under hela dagen har det varit någon form av fyrkverkerier eller liknande som skjutits varje timme. Utanför min lägenhet finns en liten kyrka med ett litet torg och igår var det fyllt med dockor! Det såg väldigt speciellt ut och jag ska lägga upp lite bilder senare!
 
Nu är jag tillbaka på observatoriet. Det har regnat hela dagen så vi håller stängt just nu men förhoppningsvis kan vi öppna på eftermiddagen.
 
Gatan där jag bor!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Såhär ser gatorna ut i Santa Cruz, så fint!
 
 
Los Indianos är en festival i Santa Cruz där alla klär sig i vitt och kastar talk på varandra och det ser hur kul ut som helst! Jag var inte på La Palma då i februari men jag älskar postern. En sån hänger som en tavla i lägenheten i Santa Cruz och jag vill så gärna ha en till lägenheten i Umeå. Jag måste verkligen hitta en!
 
 
 
La Palma VT-17 | La Palma, Santa Cruz | |
Upp