Days off

Torsdagsmorgonen bjöd på riktigt dåligt väder vid teleskopet så jag packade ihop min väska och åkte ner till Santa Cruz! Det var så skönt att komma ifrån teleskopet två dagar. På torsdagen bara slappade jag i SC, åt middag med min room mate och gick på en jazzkonsert, toppenkväll! På fredagen åkte jag iväg till den södra delen av ön och besökte Salinas, så otroligt fint och jag ska lägga upp lite bilder om ett tag!
 
 
 
 
 
Min plan var att köpa en lite varmare tröja som jag skulle kunna springa i men jag gick visst ut mitt i siestan så jag passade på att gå på ett museum om sjöfarten på La Palma. Det var intressant och värt ett besök!
 
 
 
 
Vädret i SC var så tråkigt i torsdags, stora mörka moln och kalla vindar.
 
 
 
Men som vanligt är det så fint här överallt.
 
 
 
 
 
Nu har jag precis varit ute och hejat på löparna i Transvulcania, ett helt sjukt ultramaraton som startar på södra spetsen av ön och går över vulkanerna för att avslutas i Los Llanos. Jag kan inte ens förstå hur otroligt tungt det måste vara! Ida Nilsson från Sverige ligger i ledningen så vi hejade på henne innan vi tillslut gick in. Nu är det plugg som gäller för resten av dagen!
La Palma VT-17 | La Palma, Santa Cruz | |
Upp