Sista dagen

Idag spenderar jag sista dagen i teleskopet. Resväskan är nästan helt packad och jag funderar vad det är jag har glömt, den är misstänksamt lätt. Annars händer det inte mycket här, seeingen är inte lika dålig som den var igår men fortfarande inte bra så det verkar som att det blir en väldigt lugn dag.
 
Efter att vi stängde igår skjutsade min chef ner mig en bit på berget och jag tog en promenad tillbaka till teleskopet. Jag älskar den här biten av LP4 för att bergsväggarna har världens finaste röda färg. Supersvårt att fånga på bild och det ser ännu häftigare ut i verkligheten!
 
Skulle förresten försöka ta lite bilder på vintergatan imorse. Vaknade av mig själv klockan 4 och tänkte att jag borde gå upp men jag somnade om. Vaknade av mitt larm klockan 5 men stängde halvt omedvetande av det. Samma sak hände klockan 6. Tillslut vaknade jag upp klockan 7, inser att jag har försovit mig och fick stressa ur sängen för att öppna teleskopet. Mornar är verkligen inte min grej!
 
 
La Palma VT-17 | La Palma, Roque de los Muchachos | |
Upp