En regnig, ledig dag

Förra veckan passade jag på att ta en ledig dag i Santa Cruz. Det var första gången jag körde själv ner för berget men det gick bra! Dagen efteråt hade jag planerat att spendera massor med tid utomhus, se mig omkring och kolla runt i affärer. Tyvärr regnade det nästan precis hela dagen. Mycket. Haha det kändes så typiskt. Jag var ute en liten sväng när det var uppehåll men fick spendera större delen av dagen inomhus.
 
På kvällen när jag åkte upp hade molnen dragit in över bergstoppen och jag fick köra i 20 km/h i nästan en mil. Stundtals gick det knappt att se vägen två meter framför bilen och då och då kunde stora stenar som fallit ner från berget dyka upp mitt på vägen. Inte den roligaste körningen men jag tog mig i alla fall upp.
 
Nu har det varit ett enda moln utanför fönstren i två dagar. Det är så otroligt tråkigt för det är verkligen inget väder jag vill vara utomhus. Varje dag brukar jag gå ut på en promenad på bergskanten men nu känns det inte som ett alternativ. Istället har jag spenderat dagarna med att läsa Män som hatar kvinnor (superbra), tittat massor på Netflix och pluggat. Jag börjar bli riktigt rastlös men på söndag ska det äntligen bli bättre väder!
 
 
 
 
 
 
 
La Palma VT-17 | La Palma, Santa Cruz | |
Upp