Fredag

Nu är jag hemma igen efter två dagar på vift. I onsdags åkte jag iväg till Uppsala för att gå på en räkneövning i galaxfysiken. Det gick bra, jag är godkänd och det var kul att se Uppsala igen! Ångströmlaboratoriet var stort och tydligen finns både en partikelaccelerator och ett observatorie där. Jag fick även se en skymt av flottarna som ska vara med i racet i Fyisån på Valborg! 
 
 
 
 
 
På eftermiddagen åkte jag vidare till Söderhamn. Jag spenderade lite tid hemma och fick äntligen sova, jag var så trött! På morgonen var jag ner till Systembolaget på en "arbetsintervju", jag kollade på schemat och fick lite info om vad ja skulle göra under sommaren. Det känns så bra! 
 
På kvällen tog jag tåget hem till Umeå, drack kaffe, åt choklad och tittade på Suits. Jag missade bussen till Nydala med bara någon minut så jag fick ta en promenad hem. Klockan var 23 när jag klev in genom dörren. 
 
Idag har jag varit i skolan, pluggat mycket mindre än vad jag borde ha gjort men det ska jag ta igen i helgen. Jag har varit en sväng på stan och letat skor (men hittade inga...) och köpt en liten flaska bubbel. Imorgon är det Valborg och jag har inga planer alls vilket faktiskt känns skönt. Jag tänker bara ta det lugnt, få en del plugg gjort och må toppen på söndag. 
 
Nu ska jag spendera resten av kvällen i soffan. Köpa någonting gott till middag och kanske se någonting bra på Netflix. Jag älskar fredagar! 
 
Jag avslutar med en bild från Söderhamn. Torsdagen var grå, kall och regning men det fanns i alla fall massor med blommor :)
 
 
 
Allmänt | |
Upp