Länge sedan sist

På Fannys begäran loggar jag in och skriver ett inlägg. Det finns så mycket annat att göra om dagarna att jag inte riktigt prioriterar detta. Men sedan sist har jag nog hunnit med en hel del. Endim 1 klarade jag med en 4 i betyg, omtentan i programmeringsteknik klarade jag av även där med en 4 i betyg, det känns bra! Endim 2 klarades nog inte av men det får jag nog inte veta förrän nästa vecka. Jag vill gärna inte ha en trea i betyg för att det känns som om jag är kapabel till att skriva en fyra, men det vore ganska trist med en omtenta, speciellt då detta är en viktig kurs och jag måste ha klarat av denna för att få börja på år två. 
 
Kursen jag läser nu heter Linjär Algebra. Just nu handlar det om matriser och det är rätt så roligt! Uppgifterna tar ganska lång tid då det är en del skrivande, men det går bra även om jag ligger lite efter tidsplaneringen. 
 
Jag har även fullt upp med att hitta en ny lägenhet. Att bo i en korridor är inte toppen, speciellt inte när man bor med 13 grannar varav en stor del aldrig verkar ha hört att man ibland måste exempelvis diska, torka bänkar och rengöra ugnar.... Lagomt less och är bra sugen på att kasta ut alla mina grannars odiskade stekpannor och ugnsformar och bestick. Kanske kan bli helgens sysselsättning. 
 
Jag har även kommit igång lite milt med träningen. Har sett att Söderhamns Skärgårds Triathlon går av stapen den 28.e juni. Det vore ju kul att vara med men jag är sååå otränad och har så svårt att komma igång. Jag har i alla fall bestämt mig för att gå en crawlingkurs till våren (om den kommer att starta) och så ska jag komma igång med löpningen när temperaturen börjar gå upp lite. Jag sprang en gång förra veckan och då var det -13 grader, Det var kallt. 
 
Nu har jag haft en alldeles för lång pluggpaus,  dags att återvända till matriserna  :)
Allmänt | |
Upp