Livet

Åter igen påpekade Fanny (för cirka en vecka sedan) att det var länge sedan jag skrev, och det hade hon rätt i, det var nästan en månad sedan. Men det är svårt att prioritera detta, även om jag till och från går tillbaka till gamla inlägg och undrar var jag har gjort. 
 
Sedan sist har jag fått tillbaka en tenta, Endimensionell Analys 2. Jag klarade kursen med 2 poäng över gränsen för en 3:a. Jag vet inte om jag är glad över det, för jag vill verkligen ha bättre betyg, men detta är en viktig kurs och nu får jag i alla fall påbörja mitt andra år på Teknisk Fysik. Jag kanske inte pluggade tillräckligt denna gång bara.
 
Sist jag skrev hade jag börjat på min linjära algebra, i fredags skrev jag tentan. Under kursens gång kändes uppgifterna hanterbara och jag kände att jag hade en ganska bra förståelse för vad jag sysslade med, men när det var dags att börja tentaplugga kändes det inte jättebra. Jag hade svårt att minnas alla olika delar av kursen. Det är väldigt mycket nytt osv. När jag gick till Iksu för att tkändes det som om jag var dömd till att kugga. Halvvägs in kändes det helt okej. Tentan var  uppdelad i två delprov. Det första delprovet känner jag mig ganska säker på att jag kommer att klara. Delprov nr 2 kändes inte lika bra. Jag skrev på alla utom en uppgift, men jag är långt ifrån säker på att jag har räknat rätt på alla. Det visar sig helt enkelt. 
 
På måndag börjar en ny kurs, flervariabelanalys. Jag har räknat några (5) uppgifter än så länge och det vore så skönt att ligga bara lite före redan innan vi startar kursen. Jag är motiverad. Jag vill ha bra betyg. Jag vill vara en duktig student. Hur det kommer gå vet jag inte än, men jag ska göra mitt allra bästa. 
 
Denna vecka ska jag träna! Jag har legat i lä veckan som har varit då jag istället har lagt min tid på att tentaplugga.. Men hur mycket har jag inte saknat RPM- och Bodypump-pass? Och att simma? Någon morgon ska jag göra det. Dessutom vill jag gärna ut och springa. Det funderar jag på att starta min morgon med imorgon. Det har under en längre tid nu börjat töa. Umeå har varit täckt av ett snöslask men i fredags snöade det rejält. Nu är det påväg att töa bort, men det är mycket snö på marken fortfarande och det kommer att vara ett underbart underlag med mina Icebugs! Aah jag längtar..!
 
Jag har sett två avsnitt av Dexter ikväll och kommer säkert inte alls kunna sova, men nu är klockan 2 och det är kanske dags att göra ett försök... Godnatt
Allmänt | |
Upp