Tack SJ...

För att kunna komma hem till Umeå i tid för att kunna fira Valborg uppe där så bestämde jag mig för att resa från Söderhamn med SJ istället för ybussen. Om jag skulle resa med SJ skulle jag vara framme vid fyra / halvfem-tiden. Om jag åkte med ybuss skulle jag vara framme strax innan sju. Priset skilde dock. SJ skulle kosta mig 300:-  medans Ybussen bara kostade mig 100:-. Så jag valde SJ. Det skulle vara skönt med lite kortare restid liksom.

Det visade sig att tåget var försenat så jag missade bussen till Umeå. Istället får jag sitta på stationen och vänta på bussen som kommer att vara framme strax innan sju. Så den enda skilnaden på min resa var en ganska så lagom åksjuka på tåget (minns nu varför jag aldrig åker tåg hem), 200:- och lite väntan på stationen... Lovely.
Allmänt | |
Upp