På högre höjd

De senaste dagarna har det inte hänt så mycket. Jag bara varit i teleskopet och pluggat. Igår passade jag för första gången på att springa! Här uppe på toppen är syrenivån mycket lägre än vid havsnivån vilket påverkar kroppen väldigt mycket. Jag sprang fyra km och det var det tyngsta jag någonsin gjort!! De första två kilometrarna sprang jag ner till MAGIC-teleskopen och vände där. Dom följande två kilometrarna blev alltså uppåt. Åh herregud så tungt det var! Efter säkert bara ett par 100 meter var jag mer anfådd än vad jag någonsin tidigare varit!! Idag är det en fin träningsvärk i benen!
 
Det är ju dock sinnesbra för konditionen att träna så här högt upp så nu ska jag fortsätta med detta så ofta jag bara kan och hoppas att det ger resultat! Planen är dock att byta runda. Istället för att springa en lång väg ska jag hålla mig på en kortare runda som är något planare och springa den flera gånger tills jag fått upp konditionen. Sedan är jag även riktigt sugen på att prova på backintervaller, teleskopet mitt emot har en backe som jag tror kan vara perfekt!
 
Så glad att äntligen känna en längtan till att träna igen! Nu ska jag göra allt för att hålla i den känslan!
 
 
La Palma VT-17, Träning | La Palma, Löpning, Roque de los Muchachos | |
Upp