Helgkvällar för en teknisk fysiker

Plötsligt var det lördag igen och jag förundras varje vecka över hur fort alla dessa dagar går. Det känns verkligen som om det var nyss jag var på drack champagne i min finklänning och dansade på Origo men det var en vecka sedan?! Jag är otroligt fundersam över vart alla dessa vardagar tar vägen. Men denna vecka har varit skapligt intensiv, give or take har jag nog spenderat närmare 60 timmar med skolan (i torsdags pluggade jag i 15 timmar...) och även imorgon ska jag plugga. Det känns just nu som om det aldrig tar slut! Men det är bara tre dagar, tre små dagar som kommer gå så otroligt fort och sedan har jag skrivit min tenta och tagit tåget hem till Söderhamn. Så skönt det ska bli med en veckas ledighet, det är nog första gången under Teknisk Fysik som jag har haft så här många dagar mellan en tenta och första föreläsningen på nya kursen. Det behövs verkligen!
 
Jag tror att jag aldrig har varit så här lugn inför en tenta. Igår spenderade jag bara förmiddagen med att skriva färdigt min inlämningsuppgift, tog en lunchpaus på en och en halv timme och sedan drog jag hem för att storstäda rummet.  På kvällen träffade jag upp några från klassen och vi bara tog det lugnt, drack massor med vin, spelade ett sådant roligt brädspel (mysterium-någonting hette det) och sedan satt vi och pratade halva natten. Jag kom hem så sent och somnade nog inte förrän tre-tiden..!
 
Nu sitter jag hemma och tittar på Harry Potter och våndas lite över att jag egentligen borde skriva på min rapport eller fixa min inlämningsuppgift. Det är inte mycket kvar på någon av dom men det vore ju så skönt att få det gjort ikväll och kunna ta en lugn dag imorgon med lite tentarepetitioner och bara chilla litegranna. Det känns ju ändå ganska bra inför tentan på tisdag.
 
Nu är det nog dags att ta tag i plugget igen, hörs! ♥
 
 
 
 
 
Allmänt, Teknisk Fysik | Teknisk Fysik, Umeå, studentlivet | |
Upp