Vinter i slutet av april

Helgen är över och den har varit så bra! Familjen har varit här och det har varit så kul! Vi tog en shoppingdag på Avion och en liten tur på stan, vi har nästan skaffat alla balkongmöbler men väntar på så sköna stolar som var slut. Så taggad på vår och värme. Jag avslutade söndagen med Bodybalance på Iksu, så skönt pass och jag har börjat älska meditationen på slutet. Förut kilade jag alltid iväg innan men jag insåg hur skönt det var att sitta upp istället för att ligga ner!
 
Imose ställde jag klockan lite tidigare än vanligt och drog iväg till Iksu för att springa, det  var så härligt! När jag cyklade hem började några snöflingor falla och nu är det en full blown snöstorm... Det är ju bara 5 dagar kvar på april och en kan ju tycka att träden ska börja slå ut och bli gröna istället. Jag får påminna mig själv om att jag faktiskt bor ganska långt norrut och att saker inte blir så som "det  borde vara"... Men jag längar verkligen efter vår nu. 
 
Så här ser det ut nu. Snö på träden och snö på marken men också våra nya växter! En kaktus som Erik köpte och en elefanttunga som jag fick av mamma! Nu ska jag fortsätta med galaxfysiken ett tag till och hoppas att snön smälter bort snabbt igen.
 
 
Allmänt | April, Snö, Umeå | |
Upp