Förmiddagspaus

Idag är det måndag och idag började labbveckan och denna drog igång med full kraft. Åhherregud.... Dagens  labb var riktigt svår. Inte svår i teori men att bygga kretsar var så svårt. Jag hade gjort litegrann på basåret men det var inte i samma "stil". Jag fattade ingenting och det var svårt att hinna få hjälp hela tiden. När klockan blev tolv och lärarna ville att vi skulle vara klara fungerade ingenting och vi fick två olika former på våra signaler. Det visade sig vara två resistorer som såg väldigt lika ut som sabbade hela vår uppställning. Typiskt...
 
Lite sena blev vi i alla fall klar och jag for hem på lunch. Nu sitter jag fortfarande hemma i soffan men jag har i alla fall pluggat lite astro. Det har varit sådär mörkt hela dagen, det känns inte som om solen alls har gått upp och det gör mig sjukt trött och omotiverad. Jag vill helst bara krypa ner i sängen. När solen gick ner kl 14.15 fick jag i alla fall se en fin solnedgång. 
 
Om några minuter ska jag röra mig mot skolan igen. Det är en "avstämning" för partikelacceleratorn där alla grupper ska presentera sitt arbete hittills. Det ska bli kul att höra!
 
So long.
 
 
 
Teknisk Fysik | |
Upp