Jullov

Det känns lite annorlunda att sitta hemma i Söderhamn i mitt gamla rum som ser så gott som precis lika dant som när jag lämnade det. Nu har jag jullov i lite mer än två veckor och jag ska försöka njuta så mycket som möjligt. Två tentor hägrar så fort jag kommer tillbaka så imorgon tänkte jag försöka ta tag i räknandet som inte har skett så mycket den senaste tiden. Jag har dock inget bra studieställe här men det löser sig. 
 
Nu är väskan uppackad och rummet har börjat bli julpyntat. Jag har spenderat dagen med att skriva labbrapport. Den ena är så gott som färdig men vi har ett krav på att den måste vara mindre än 10 sidor. Jag ogillar så intensivt längdkrav. Både långa och korta krav. Så sjukt drygt. Jag förstår att handledarna inte vill ha massor med rapporter att rätta men jag vet inte vad som är möjligt att ta bort i rapporten... Such is life.
 
Värmen i Söderhamn är otroligt "icke-julig". Det var närmare 12 grader ute idag och jag tog en promenad i en rätt tunn men vindtät jacka och bara en t-shirt under. Alltså wow. Det är lite skönt också. Jag gillar inte att frysa och mina tår blir inte till isbitar i mina träningsskor. I got that going. Åt andra sidan så är det så mörkt ute, lite snö för att ljusa upp på kvällarna hade inte varit fel. Men jag vet inte. Det finns fördelar  med allt.
 
Nu ska jag nog bädda ner mig i sängen och sova. Kroppen börjar slappna av efter upploppet i skolan inför jullovet. Imorgon ska jag bara mysa, göra precis vad jag vill och kanske räkna ett tal eller två.
 
Har ingen ny bild så jag lägger in en gammal på min fina julstjärna! Godnatt.
 
Allmänt | Jullov | |
Upp