Slapphelg

Dessa är så sköna, dessa helger då jag faktiskt inte behöver tänka på att plugga. Visst, kanske borde jag ha räknat en eller två uppgifter i fredags, men såhär första dagen på kursen brukar det inte vara någon större svårighet, dessutom känns söndagskvällarna som en bra myspluggsstund! 
 
När föreläsningen slutade klockan 15 på fredag drog ett gäng iväg till Origo och gick på EPP. Väldans trevligt och efter en öl bestämde vi oss för att spela vinbrännboll på ängarna! Resultatet blev dock att vi satt i ett träd och drack öl, mest för att vi inte hade någon tennisboll. Några meter bort satt dock två datavetare och capsade, så vi gick dit och spelade med dom! Jag tror att dom hade övat ganska mycket för jag fick stå över många rundor för att inte drabbas av en riktig karatefylla! Efter kanske en halvtimme/timme cyklade jag och Izze hem till henne och gjorde pizza och drack rött, massor av prat och ett Sex and the City-avsnitt. Väldigt trevligt! 
 
Lördagen blev lugn. Jag mötte upp Erik på stan och vi gick och shoppade lite. På eftermiddagen cyklade jag iväg till Izze igen för en förfest. De andra skulle på Ovesittning ikväll, men jag stannade hemma, tittade på Star Wars men somnade klockan nio. Jag var helt otroligt trött igår! 
 
Under dagen har jag bara njutit av att ha en ledig söndag. Gjort saker som att tvätta, städa och sådant. Jag har även planerat att ta en springtur och laga massor med mat. Kanske läsa lite. Försöka plugga lite grann. Så avkopplad och taggad på en ny skolvecka. :)
 
Öl, ove, träd!
Allmänt, Teknisk Fysik | |
Upp