110 dagar kvar!

Så härlig känsla att lyckas med någonting som kändes så svårt (men visade sig vara så lätt)!! Astronomiuppgiften är klar men jag tänker vänta med att skicka in den. Någonting som inte angavs i uppgiften var vid vilken tid vi skulle ha våra koordinater. Men jag gjorde en chansning på klockan 00h00m och det verkar förhoppningsvis vara rätt. Jag kollade i stellarium i alla fall och det var så nära som man borde kunna komma när man försummar fyra minuters skillnad mellan två tider. Jag har fortfarande inte riktigt greppat vad det går ut på... 
 
Nu har jag inte riktigt några planer på vad jag ska göra resten av dagen. Det är så fint väder så att en springtur skulle vara roligt men jag har tänkt att jag ska låta mina skavsår läka så det kanske bara blir en promenad istället. Jag har inte bestämt mig heller för om jag ska plugga fysik, astronomi eller matematik idag. Jag skulle definitivt behöva repetera lite derivator för jag har inte mycket minne av det, men samtidigt så skulle det vara roligt att plugga lite fysik. Det visar sig! :)
 
Hörs!
 
Allmänt | |
Upp