I Umeå!

Himmel så länge sedan det var jag skrev..! Har dock inget internet och kommer nog inte att kunna skaffa mg förrän skolan börjar, men jag borde ju klara mig. Dock saknar jag netflix och Skype!

I Umeå är allt bra. Det känns inte som att jag någonsin flyttat härifrån. Allt ser likadant ut här på ålidhem och campus. Nere på stan har det hänt en hel del men där har jag inte varit så mycket.

Min lediga tid spenderar jag med att försöka tillfriskna från en förkylning och så pluggar jag en del matematik, jag läser böcker, tittar på tv och går på promenader. Jag har börjat känna mig inflyttad i lägenheten och jag känner och det är bara lite bostaden-möbler som ska iväg och kartonger som ska slängas och sedan är jag liksom klar!

Varje gång jag öppnar dörren iakttar jag försiktighet. I måndags när jag skulle till köket öppnade jag dörren till korridoren och möts av en skata som kommer flygande mot mig med världens fart! I korridoren!!! Jag smäller igen min dörr och stannar på mitt rum ett tag. När jag gick ut igen hade skatan hittat en väg ut.
På tisdagen skulle jag ner till stan. Och när jag går förbi köket så sitter en skata på en stol och tittat på mig. Som om den väntat på mig! Panik får jag och panik får fågel som flyger mot mig och sätter sig på handtaget till ytterdörren. Jag springer och öppnar ett fönster och med lite hjälp från en granne så hittar till slut fågeln ut.

Det är spännande i Umeå!

Allmänt | |
Upp