8 dagar kvar.

Imorse tog jag min välbehövda sovmorgon, så härligt!  Efter att jag hade vaknat till liv plockade jag upp kemiböckerna och började plugga, det gick bra och nu har jag bara ett kapitel kvar att repetera och sedan ska jag börja ge mig på gamla tentor, vilket jag är lite nervös inför. Det känns som om det är en sak att göra uppgifter i boken där jag kan kolla upp information direkt, men när jag gör de gamla tentorna vill jag att det ska vara som "på riktigt" där jag inte har tillgång till någon bok, så att jag får en känsla av vad jag faktiskt kan. Men åh jag är så nervös för kemin!!

Det har även blivit en del matematikpluggande idag också, differentialekvationer av andra ordningen. Det går ganska bra men jag blev lite fundersam när jag skulle slå in sin(4π) på miniräknaren. jag vet att det ska bli 0, men på min miniräknare står det -2*10^-13. Meen, drygt! Det beror kanske på att det är så många decimaler som gör så att det står så, men sin(2π) = 0 enligt räknaren. Det är väl bara komma ihåg så att jag inte blir så fundersam på tentan eller någonting. Det går ändå ganska bra med matten. Jag har en del repetition kvar att göra och sedan ska jag ta mig igenom några gamla tentor där också. Dessutom så har jag 3 extrapoäng från duggan, jag vill klara mina kurser!!
Nu blir det lite Big Bang Theory och lite mera matteplugg, imorn är det fredag och min sista basårsplugghelg. Ååångest!
Allmänt | |
Upp