Jag bor fyra trappor upp och du är välkommen in, det är fest hos mig ikväll och hela världen är min

Nattbloggen back in business..! Det känns som om det var ett tag sedan jag var ut sist. Pluggandet har verkligen satts i första rum istället för att "ha någon annan fritid" men jag kan inte klaga för en sekund. Den senaste perioden har vart så sjukt kul när matten har börjat tagits till en lite högre (och inte fullt lika basic nivå) och fysiken har börjat svävat in mer på relativitet och fotoner och sånt där spännande och aningen flippade grejer som bara ger mig en riktigt härlig glädjekick av att faktiskt ha hittat någonting i mitt liv som jag är väldigt intresserad av och väldigt nyfiken på!
.
Igår och idag har bestått av tentaskrivning. Måndagen ägnades åt en 5 timmar och 40 minuters lång fysiktenta. Dagen har vart en inte fullt så lång mattetenta. Jag sade till mig själv att om jag klarar fysiken så ska jag verkligen söka en utbildning inom det området. Idag fick jag tillbaka tentaresultatet och fick veta att jag hade 21.5 poäng + 2 duggapoäng....... Det är vg!!! :D:D:D Åhhh så skönt det var att få veta det efter alla de timmar jag har lagt ner på att plugga! Matematiken tror jag också att jag har klarat men jag tänker aldrig våga uttala mig om det innan jag har sett något resultat. Men jag tror verkligen på att jag kommer att få g i alla fall !
.
Det hela behövdes verkligen firas så jag och mina superunderbara klasskompisar drog iväg ut ikväll! Först var det förfest hemma hos mig och sedan gick vi iväg till Lokal som ligger bara några meter bort! Vi var bland de första som kom dit och jag hade till och med tur att bli insläppt gratis av min klasskompis/labbpartner som jobbar där, haha! Sedan att kassan krånglade så att ingen i mitt sällskap behövde faktiskt betala inträde är en annann sak! ;) Kvällen spenderades i alla fall med att diskutera tentasvar, universum och vad alla konstanter i formler faktiskt är..! Inget dansgolv eller någonting, bara massa intressant prat om fysik och sådant och det var nog en av de roligaste utekvällarna på väldigt länge! :):):)
.
Nu är det nog kanske dags att sova. Sju borde klockan ringa för då har jag tvättid, sen ringa och diskutera min (möjliga) framtid med SU, sen klipptid och efter det kommer lillebror Viktor hit så i helgen blir det Thåström, Den Svenska Björnstammen, Pete Doerthy och Glasvegas.. Ska väl tillägga att jag har mitt första upprop på måndag och innan dess har jag inte en enda föreläsning. Life is pretty sweet right now!
.
Hörs hej!
Allmänt | |
Upp