Lördagnatt..

Så var det bara en kvart tills det ännu en gång är söndag. Dagen fylld med söndagsångest och en stor fundering till varför jag inte sover längre när jag ändå har chansen. För på måndag startar ännu en lång (om än snabb) skolvecka med massor av plugg. Basårsdag på onsdag i alla fall vilket = ledig! Typ. Vi har fått 0 information om dagen så jag har ingen aning om vad den innebär. Men tror att det är en chans till att spana in ingenjörsutbildningarna. Jag har just nu många planer som jag vill genomföra. Mest säker är jag i alla fall på att jag ska ta ett år "off" nu och om jag har tur gå på folkhögskolan i Forsa och verkligen försöka hitta ett kväll/helg-jobb eller bara jobba helt. Jag föredrar ingenting som har med csn att göra iaf. Sedan funderar jag på om jag ska gå en civilingenjörsutbildning. Det känns som om det skulle vara ett bra val. Liksom, det intresserar mig och det brukar generera jobb. Så det är ju inte så tokigt. Det enda svåra är vad jag ska rikta in mig på? Det finns ju så sjuuukt mycket. Mina planer innebär alltså att jag ska tänka väldigt noga i ett år. Det kan ju gå bra..

Idag har inte innehållt så mycket pluggande. Däremot har jag tagit tag i städningen vilket känns väldigt välbehöveligt. Idag har jag dammsugit hela rummet och dammtorkat och börjat sortera ut alla mina lådor(när jag flyttade in for allt mitt "skräp" ner där. Kaos). Ska försöka ta mig ner till staden någon dag och kanske köpa mappar och tidskriftsamlare och sådant. Det kan nog vara skönt med lite ordning någon gång i alla fall.
 
Nu på kvällen tog jag och Linnea bussen till Mariehem där vil gick på Ica och köpte naturgodis och mjölk. Sedan tog vi ännu en buss i två hållplatser och hälsade på Mia. Där satt vi och pluggade, pratade, drack te och åt paj tills jag och Linnea insåg att vi missade sista Nydalahöjdbussen. Jobbigt. Istället hittade vi bussar som gick bättre så om vi hoppade av vid universitetet och hoppade på vid universum så skulle vi kunna åka hela vägen till Ålidhem. Jo tjena. Det var väldigt många som ville åka med ettan ikväll. Men vi höll hoppet uppe, det kan ju inte vara så många som hoppar på vid Lilljansberget... eller? Jaa, vi missade verkligen Ålidhemsbussen så vi var tvungen att använda våra ben och promenera hem. Tack övertröttheten för all konstig trötthetsenergi som inte fick mig att frysa i alla fall. Under veckan har det vart någon form att mattebienal på skolan, och ikväll verkade det ha vart någon grand final. Det har stått ett stort tält utanför ganska länge, och ikväll var det fest däri. Efter ett tag märkte jag att det var ett liveband där och jag blev lite småsugen sådär till att stå och titta, men näe. Vi gick längst sjukhusområdet istället vilket gick lite snabbare, så efter en trevlig, rolig promenad ligger jag nu hemma i min säng. Så skönt faktiskt!
 
Imorn har jag heeela min dag planerad. Först väntas lite mer städning, jag ska hinna köra ett Bodybalancepass, försöka plugga lite, lära mig franska och titta på roliga dokumentärer med Linnea!
 
Nu klurar jag på två alternativ. Kanske är jag vaken ett tag till och läser Bro-code (fick låna av Linnea, den låter ju superkul) eller så bara sooover jag! Svårt val. Äeh, godnatt..!
Allmänt | |
Upp