Pluggsöndag

Imorse vaknade jag tidigt. Det hade ju varit skönt att få sova ut, men nääe. Efter att jag hade legat kvar i sängen i över en timme (jag hann till och med läsa lite i en bok som inte var kurslitteratur) så drog jag mig upp och åt frukost och fixade mig.

Vid halvtolv hoppade jag på bussen mot Mariehem, där skulle jag kolla på ett rum i en lägenhet som jag om jag har tur kommer att få hyra. Lägenheten var så himla fin! Åååh vad jag vill bo där! Det var stort, fräscht och hemtrevligt, dessutom fick jag ett bra intryck av en av dom som hyrde ut. Jag hoppas hoppas hoppas på att jag får rummet! Dock var rummet lite dyrt, men jag kanske kan lösa det. Kanske att jag hinner jobba lite extra på helger eller kvällar? Jag vet inte.. Det är ju inte säkert att jag får rummet heller, men jag HOPPAS!

Annars så bokade jag biljetter hem idag, på fredag åker jag 11.15, så jag hoppas verkligen att labben tar slut fort för jag vill inte missa någonting. Det ska i alla fall bli skönt att åka hem en längre tid. Så känner jag väl dels för att jag ska få komma bort från Ersboda ett tag (är dock ensam hemma nu,  jag har ingen aning om vart Tove är) men det ska även bli väldigt härligt att få vara med alla i Söderhamn!♥

Sen jag kom hem vid ett-tiden har jag suttit och pluggat tills ungefär sju-tiden. Huvudet känns lite småtrött men nu sitter jag i soffan och tittar på PAN AM. Jag hade tänkt tända lite ljus och ha det mysigt men självklart hade vi inga tändstickor hemma.. Jag ska nog i alla fall försöka på mig att göra lite varm choklad och äta lite frukt, det kan bli en helt okej kväll ändå. :)

Allmänt | |
Upp