Flyttar och bussbloggar

Igår flyttade jag ut från Ersboda, jävlar vad det var härligt! Jag fick hjälp av Linnea, vi hyrde en bil och for omkring i staden. Våran bil var en liten, liten Citroen, jag blev lite fundersam på om vi skulle bli tvungna att åka flera vändor. Så pass liten var den. Det blev i alla fall 4 Ikea-kassar igen, plus en massa Ica-påsar och en resväska. Jag tror att mitt prylförråd har ökat en aning sedan jag flyttade till Umeå..! Efter att vi ätit middag hemma hos mig for vi till Nydalahöjd och packade ner allt i förrådet, jag har inte inflyttning förrän nästa söndag, men jag fick låna ett förråd i byggnaden så jag inte skulle behöva ha kvar mina grejer i Ersboda över "lovet" (jag håller mig i Söderhamn denna vecka). Sedan bar det iväg till Ersboda för att köpa en kaffekanna till Linnea och efter det lämna tillbaka bilen. Vi tog bussen till Ålidhem, stort tack till Linnea som lät mig sova där! Det blev en mindre klassträff på Ica och sedan gick vi hem och faktiskt pluggade, vi är då duktiga!

På morgonen funderade jag lite på om det var någonting speciellt pågång, och jomenviss! Jag fyllde ju liksom år idag! Just i år har jag inte funderat något närmare på det. Önskelistor och sånt har varit lite mer av en svårighet, jag har ju ändå allt jag vill ha och allt jag behöver såatt! Linnea sjöng i alla fall för mig innan vi gick till skolan, väldigt trevligt! ;)

På förmiddagen hade vi kemilabb för sista gången på kursen! Jag var lite sneaky och gick på morgonlabben istället så att jag skulle kunna ta en tidigare buss hem, jag bokade 11.15 fastän jag slutade 11.30, tack och lov var vi klar i ganska bra tid så jag hann! Jag har försökt sitta och plugga en större del av tiden jag har suttit på bussen och det börjar kännas lite mindre jobbigt, jag hittade en del grejer i boken som jag har funderat på lite nu, så det kommer förhoppnignsvis bli lite lättare att plugga när jag kommer hem.

Inför kvällen har jag inga planer, det ska bara bli skönt att komma hem och sova i mitt rum och bo på nåt normalt hem (jag är lagomt utmattad av galenskaperna i Ersboda). Imorn däremot är det halloweenfest och det ska bli jättekul att träffa människor man inte sett på ett väldigt bra tag.! 

Hööörs! 

Allmänt | |
#1 - - Linnea:

Säg som det är bara Sofia, min sångröst är inte den finaste, men du kunde inte ha önskat dig en bättre present än den sången xD

Upp