Tyngdaccelerationen i Umeå

Idag känns det verkligen som om solen aldrig har gått upp här i Umeå, så gråmulet  har det varit idag. Det har även REGNAT. Det känns inte okej nu när det egentligen borde falla väldigt mycket snö! Illa!

Under dagen har jag i alla fall "missat" sovmorgonen jag skulle ha. (=eftermiddagslabb) Istället gick jag till skolan och läste labbrapporter och tittade på film, Gnomeo and Juliet, jättemysig. ;) Efter det var det labb och jag skulle räkna ut gravitationen här uppe. Jag visste liksom redan att den var på 9.82m/s^2, men ja, det är ju bra att kunna räkna ut hur man gör. Lite fel i mätningarna gav dock först ett värde på typ -5, och det var ju sådär, ehm, inte bra. Vi räknade om iaf och fick sedan ett rätt så bra resultat, så det var ju bra!

Nu sitter jag bara hemma på Nydalahöjd med Linnea och pluggar. Vi skrev klart våran labbrapport och nu är det kemi som gäller :)


Ananrs så, rösta på min klasskompis ("gilla" Martin Brännström ;): http://hittatony.nu/
Allmänt | |
#1 - - Linnea:

"Pluggar" kemi...

Upp