Vecka, helg, Stockholm, sömn, läxor, spelningar, jobb, människor, livet

Senaste veckorna har varit minst sagt intensiva, hektiska, trevliga, spännande och allt möjligt. Jag har stessat sådär som jag brukar göra men i torsdags tog det stopp precis sådär som det brukar göra. Tur var nog det, i helgen har jag inte stressat en sekund, jag har inte mått dåligt och bäst av allt så har jag sovit! Försöker skriva ett inlägg om hur belgienbesöket var, men just nu finns bara inte tiden, men när har jag någonsin tid för någonting?
Men jag kan väl köra på en liten "redovisning" från vad som har hänt sen i tisdags, eller i alla fall det jag kommer på.

Så i tisdags var det bara en sån där vanlig dag, naturkunskap, svenska, ensemble, matte sånt liksom. Jag gick hem och försökte plugga lite men fick troligen inte så mycket gjort. Tror till och med att jag lyckades ta en powernap också..

Onsdagen var en ungefärelig "normaldag". Började kvart i åtta med mattelektion, sen skulle jag ha ett långt hål för att kören (som jag förresten inte har haft på ungefär en månad)  var inställd, men en glad överraskning var att Eve var i skolan idag! Vi satt och pratade lite tills Marcus ringde och bad Eve åka till Stugsund och hjälpa honom med att få igång bilen. Så vi åkte dit, och sen åkte vi hem igen och åt mat i skolan, sen gick jag till syon och snackade lite om producentutbildningar, det blir nog ett naturbasår för mig, frågan är bara vart jag läsa det... Sen kanske det blir en producentutbildning, det finns en på Dramatiska Institutet som jag tycker verkar bra, men den startar inte förrän hösten 2012. Hmmm... annars skulle jag nog vilja bli chef för någonting, vad vet jag inte. Dagen fortsatte med att jag fick skjuts hem av Eve, jag åt middag och sen åkte jag ut till Dogge, när jag kom hem panikskrev jag ett PM till svenskan som jag inte hade hunnit klart med, inte kul, det blev en sen kväll. :(

  torsdagen var jag tröttast i världen, jag vaknade till liv kl 7 trots att min mobil hade ringt ett antal gånger, både mamma och pappa hade varit upp på mitt rum och pratat med mig men det minns jag ingenting av. Dock så hade jag för mig att jag hade drömt om att det var - 27 grader ute, herregud, tur att det inte är så kallt ute tänkte jag. LURAD. Hade visst inte drömt, tog i alla fall ett fint kort på termometern och laddade upp på facebook, Lukas från belgien var i chock, där är det + 10 grader nu, jag är faktiskt avis! Jag gick i skolan i alla fall, hade prov i kulturhistoria som jag började plugga på en minut innan lektionen började på, lyckat. Tror i alla fall att det gick skapligt på provet. Hade svenskalektion, skulle hålla ett tal på PM:et som jag skrivit, tyvärr hade jag och Johan skrivit om precis samma sak, så det gick inte så grymt för mig. Efter lunchen var min skoldag över, historialektionen var inställd, rätt så najs! Jag gick ner till Kents och pluggade lite, jag började med repetitionsfasen, 27 av 70 rätt, ILLA!!! Jag gjorde i alla fall om Fas A och jag hade 68 av 70 rätt, så ska det se ut! Bokade in två körlektioner också, efter lovet......

När jag kom hem sov jag ett tag, herregud var jag var trött. Åkte ut till Dogge, han ville inte jobba idag tydligen, han stegrade sig så fort jag skänklade lite, jag blev supertrött. När jag skrittade sen så började jag fundera på morgondagen, jag ska egentligen börja 10, men Sara var ju sjuk idag också så det var inte helt säkert om vi skulle ha lektion. Jag bestämde mig för att ta en sovmorgon, stiga upp när jag vaknar och bara slappna av. Jag berättar om mina planer för pappa när jag kör hem, men han berättar att elektriker ska komma till oss imorn, och jobba i mitt rum, halv åtta. Jag grät i en timme och åkte ut till farmor och farfar i sandarne och sov där. :)

ORKAR INTE SKRIVA MER, MEN Så KAN DET VARA IBLAND HÖRS♥

Allmänt | |
Upp